Смер економски техничар стиче стручна знања из области економије, организације и менаџмента предузећа, а послови на којима може да се ради су послови из области књиговодства, рачуноводства, финансија, благајнички послови, послови маркетинга и остало. Сем стручног образовања ученици стичу и широко опште образовање. По завршетку четворогодишњег школовања ученици имају могућност да наставе школовање на вишим и високим школама. Специфичност овог смера је рад у виртуелном предузећу, у оквиру предмета економско пословање, који омогућава симулацију рада предузећа од његовог формирања, преко обављања свакодневних послова из области набавке, продаје, маркетинга и рачуноводства. У склопу овог предмета ученици могу да примене стечена теориска знања на конкретном предузећу, уз коришћење електронске евиденције и оригиналне документације. Из овог предмета је предвиђена и блок настава у другом, трећем и четвртом разреду. На овај начин је омогућено оспособљавање ученика за рад одмах после завршеног четворогодишњег образовања.
Ово је најновији профил који ће се школовати почев од 2022/2023. године. Настао је спајањем најбољих исхода који су нудили образовни профили финансијски техничар и финансијски администратор. Специфичност овог смера је практична примена стеченог знања из рачуноводства, кореспонденције и пословне информатике, у оквиру предмета финансијско-рачуноводствена обука, где ученици формирају виртуелно предузеће и симулирају рад правог привредног друштва. Подстиче се понашање ученика у складу са правилима пословног бонтона, развијају се вештине организовања, обрачуна, праћења, контроле и анализе пословања. У склопу овог предмета ученици могу да примене стечена теоријска знања на конкретном предузећу, уз коришћење књиговодственог софтвера и оригиналне документације. Развијају основне радне навике и интерес за даљи професионални развој у складу са сопственим потребама. Из овог предмета је предвиђена и блок настава у другом, трећем и четвртом разреду. На овај начин је омогућено оспособљавање ученика за рад одмах после завршеног четворогодишњег образовања.
Овим избором ученици стичу потребна знања и вештине за обављање послова са готовином по динарским рачунима правних и физичких лица: обављање послова везаних за кредите становништва и правних лица; обављање девизних послова везаних за физичка и правна лица; обављање послова везаних за хартије од вредности; обављање послова трезора, оставе и сефова; продаја и преузимања ризика различитих врста осигурања и обрада захтева по полисама. Већи део наставног процеса код овог образоног профила одвија се у специјално опремљеним кабинетима, виртуелним банкама, како би се омогућила симулација проблема који се дешавају у свакодневном пословању банака и осигуравајућих организација. Банкарску обуку реализују уз помоћ рачунара користећи пексимов програм који већина банака користи. У трећем и четвртом разреду праксу реализују у стварним банкама и осигуравајућим друштвима. Након завршетка школовања ученици су спремни за рад, али и наставак школовања уписом основних академских или струковних студија на различитима факултетима.