Ученичке компаније
Ученичка задруга „Економист“ почела је са радом 28.2.2003. године а 2016. је прерасла у Регионални центар ученичких компанија за југоисточну Србију. Регионални центар за ученичко предузетништво је настао као резултат пројекта ученичких компанија „Лидери предузетништва“. То је први такав центар у Србији и има за циљ покретање нових ученичких компанија у региону југоисточне Србије и стварање механизама за реализацију њихових циљева и планова за успешно пословање.
Сврха пројекта је да успешне ученичке компаније, попут наших тадашњих ученичких компанија „Vector Studio“ и „BiOrganic“, кроз своје дугогодишње искуство и стечено знање, шире предузетнички дух на остале школе и ученике, а са друге стране и да проширују своје знање и праксу кроз најбоља међународна искуства у овој области.
Регионални центар је намењен за представнике ученичких компанија како наше тако и других школа, али и за грађане који су заинтересовани да чују о предузетништву, да се посаветују о оснивању компанија, рачуноводству, како водити компанију, како вршити дистрибуцију и пласирање производа, нешто више о преговорима са добављачима, наступима на сајмовима, односно све оно што предвиђа предузетничка активност.
Наше компаније данас
Ученичке компаније претходних година

Вектор Студио
Ученичка компанија Vector Studio је основана почетком новембра 2013. године. Основна делатност јој је била дизајн и израда штампаног материјала, односно израда специфичних производа намењених посебним приликама којих нема на нишком тржишту или су неадекватног изгледа. Идеја за оснивање компаније настала је и у вези са радом на изради школског часописа Економист, уређивањем школских паноа и припремом рекламног материјала школе. На сајму ученичких компанија, одржаном у Нишу 13.3.2014. године, освојила је прво место и квалификацију на Национално такмичење које је одржано 20. и 21. маја 2014. године у Београду, где је освојила друго место. Том приликом је позвана да у Америчкој амбасади, поставком изложбе, учествује на прослави Дана независности 4.7.2014. године.

Белег
Ученичка компанија БЕЛЕГ се бавила издавалаштвом, стварајући иновативне производе у чијој креацији учествују инклузивна лица. Јединственост производа ове компаније се огледала у томе што су у њима обрађени важни сегменти наше историје, мало познати чак и веома образованим особама, а и у изгледу којим је илустрован дух времена изабране теме. Компанија Белеј је успоставила сарадњу са центром за дневни боравак деце, омладине и одраслих лица ментално ометених у развоју „Мара“ у Нишу, као и са Специјалном болницом за психијатријске болести из Горње Топонице, одељење у Нишу за дневни боравак лица са лакшим психичким поремећајима. Ученици Економске школе показали су емпатију и одговорност за укључивање особа са посебним потребама у свакодневни живот заједнице. Компанија је у априлу 2016. године освојила друго место на Националном такмичењу из социјалног предузетништва.

Органик
Ученичка компанија Organic бавила се производњом и паковањем производа израђених од природних, незагађених сировина из нашег окружења и била усмерена на мењање устаљених навика потрошача и развијање потреба за здравијим животом и очувањем природе. Компанија је почела своје пословање израдом ретких чајева, а будући да у Економској школи функционише планинарска секција на излетима до Старе планине, Јастрепца или Радан планине су чланови компаније сакупљали сировинску базу. После повратних информација и истраживања тржишта менаџмент компаније је проширио свој асортиман и понудио и слатко од љубичица, и гљиве црна труба. Асортиман се ширио па је тако настао и производ Оrganic coffee, замишљен као замена, по људско здравље штетних, инстант производа на тржишту. Отпочело се и са производњом органског ђубрива (мешавине зеолита и ђубрива слепог миша) и тако је дат подстицај и за побољшање услова за органску производњу. Компанија је 2015. године освојила прво место на Регионалном, а друго место на Националном такмичењу најбољих ученичких компанија.

БиОрганик
Ученичка компанија BiOrganic бавила се производњом, паковањем и продајом специфичних производа израђених од природних сировина из нашег окружења, чија су производња и продаја имале за циљ подстицање здравог начина живота људи, као и стварање ширег тржишта органских производа. Биљне сировине од којих су израђени производи биле су сертификоване Сертификатом Републике Србије о органском пореклу. Компанија је основана почетком 2016. године у Економској школи у Нишу кроз синергију две изузетно перспективне области: предузетништво младих и органску производњу. Године 2016/17. освојено је треће место на Регионалном такмичењу ученичких компанија.

Наисса Консалтинг
Naissa Consulting је ученичка компанија за пружање консалтинг услуга, чији је циљ био да буде другачији од других компанија које се баве производњом, оригинална и да ученици у њој размишљају о идејама које треба предложити да Ниш, југоисточна Србија и цела земља имају користи од њих. Ученици су направили сајт компаније и предложили три пројекта. Са једним од њих, пројектом „Константинове терме“, освојили су друго место на националном нивоу. Компанија је настала с намером да траје и да за национална такмичења развија нове идеје које би афирмисале компаративне предности Ниша и региона. Свој рад представила је у Привредној комори Србије, а идеје компаније су биле изузетно запажене. Највећи сан чланова ове компаније јесте да ови пројекти једнога дана постану реалност, запосле становништво и привредно развију земљу.

Вилајет
Компанија Вилајет је била усмерена на решавање проблема непопуларности читања међу младима интензивним промовисањем читања, а као начин за то одабрала је очување старих књига кроз репарацију којом добијају потпуно нов и побољшан изглед. У процес обнове књига били су укључени и штићеници Специјалне болнице за психијатријске болести „Горња Топоница“, која користи библиотерапију и друге облике арт-терапије као посебан вид лечења депресије, болести зависности и многих менталних и емоционалних поремећаја. Компанија је настојала да повећава свест о вредности књиге и промовисала је читање како би нове генерације вратила на пут свести о значају књига и неопходности лепе речи. Компанија је у априлу 2018. године освојила треће место на Националном такмичењу из социјалног предузетништва.

Сокко
Компанија SOKKO бавила се производњом и продајом слагалица, чијим се састављањем добијају стереограмске слике које позитивно утичу на решавање офталмолошких проблема. Производи ове компаније имали су за циљ унапређење моторичких способности корисника, као и обнову или побољшање вида, уклањање замора очију и превенцију оштећења вида и постепено и континуирано побољшање фине моторике. Биле су направљене у више развојних нивоа и намењене деци са мање развијеном оштрином вида и недовољно развијеним моторичким способностима, али и особама свих узраста које желе да побољшају своје способности ове врсте. Компанија је у априлу 2019. године освојила треће место на Националном такмичењу из социјалног предузетништва.